AKL RY

uutiskirjebanneri

Merkkihuolto.fi –kampanja jatkuu

Jälkimarkkinakampanjaa jatkettiin syksyllä 2015 ja jatketaan edelleen vuonna 2016. Kampanjalla pyritään saamaan merkkihuoltoliikkeiden huollon ja korjauksen markkinaosuuksien lasku pysäytettyä.

Kampanjan teemat

  • Merkkihuollossa huolletun auton arvon säilyminen

  • Käyttämällä auton merkkihuollossa voi varmistua siitä, että autossa on viimeisimmät ohjelmistopäivitykset

Merkkihuolto.fi -bannerikampanjat olivat esillä Sanomien ja MTV:n verkoissa. Lisäksi kampanja oli mukana google adwordsissa ja radiomainonnassa kaikilla kaupallisilla kanavilla.

Valtakunnallinen tuulilasikampanja starttasi 2016

TUULILASIKAMPANJA_LOGO_N1-pAKL ja vuoden 2015 yhteistyökumppani Saint-Gobain Autoverin ideoivat liikenneturvallisuuskampanjan, joka keskittyi tuulilasien kuntoon. Kampanjan avulla kiinnitetään autoilijoiden huomio tuulilasin merkitykseen liikenneturvallisuudelle. Mukana kampanjassa ovat myös Autoliitto ja Trafi. 

Valtakunnallinen tuulilasien tarkistuskampanja toteutettiin hiihtolomaviikkojen 2016 yhteydessä Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Kampanjan käytännön toteutuksessa apuna olivat Metropolian, Tampereen ja Turun ammattikorkeakoulujen ja Oulun yliopiston opiskelijat sekä Autoliiton tiepalvelumiehet.

Tarkistusten tulokset olivat huolestuttavia. Tuulilaseista toimenpiteitä vaativia oli 49 % ja kunnossa 51 %. Tuulilaseista siis noin puolet vaatii toimenpiteitä ja puolet on kunnossa. Eri paikkakuntien tulokset olivat hyvin samanlaisia valtakunnallisiin verrattuna ja eroa oli vain muutamia prosentteja tilastoissa. Tutustu raporttiin tästä.

AKL tulee kesällä 2016  teettämään tuulilasien vaihtoon liittyvän laatututkimuksen osana tuulilasikampanjaa. Tutkimuksen tekee laatutarkastuksiin erikoistunut A-Test& Consulting Oy.



Tulosta