Sidosryhmätiedote 2/2014
yläpalkki3

Tammi-kesäkuussa rekisteröitiin 59 132 uutta henkilöautoa

Tammi-kesäkuussa on rekisteröity 59 132 uutta henkilöautoa, mikä on 4,6 prosenttia enemmän kuin viime vuoden ensimmäisellä puoliskolla. Vaikka rekisteröintimäärä on kasvanut viime vuoteen verrattuna, ollaan vielä kaukana 2000-luvun keskimääräisestä tasosta, joka on yli 72 500 ensirekisteröityä autoa tammi-kesäkuussa. Nykyisillä rekisteröintimäärillä autokannan ikääntyminen jatkuu, mikä hidastaa liikenneturvallisuuden kehitystä ja päästöjen vähentymistä.

Kesäkuussa rekisteröintimäärä kasvoi kahden miinusmerkkisen kuukauden jälkeen kun henkilöautoja ensirekisteröitiin 9 202 kappaletta ja kasvua viime vuoden vastaavaan aikaan kertyi 4,4 prosenttia.

Autoalan vuosimarkkinat 2015

Perinteinen vuosittainen Autoalan vuosimarkkinat 2015 -sidosryhmäseminaari järjestetään Helsingissä Sanomatalossa torstaina 2.10.2014 klo 8.30-13.00.

Ilmoittaudu täältä!

Merkkihuolto.fi taas vauhdissa

Merkkihuolto.fi -kampanja alkoi kesäkuussa radiossa ja printissä ja jatkuu verkossa.  Kampanjan pääteemana on auton arvon säilyminen, kun se huolletaan valtuutetussa merkkihuollossa.

Merkkihuolto.fi -sivuilta löytyy Value Clinic Oy:llä teetetty tutkimus merkkihuoltojen käytöstä ja arvostuksesta.

Merkkihuolto logo slogan pieni

Autoala vaikuttaa

Suomalaiset tarvitsevat uudempia, turvallisempia ja vähäpäästöisempiä autoja. Olemme laatineet yhdessä Autotuojien ja Suomen Autokierrätyksen kanssa esitteen, jossa kerrotaan autoalan kärkiteemoista.

Esite löytyy myös netistä www.akl.fi/vaalit2015

Etämyynti askarruttaa

13.6.2014 tuli voimaan Kuluttajansuojalain muutos, joka vaikuttaa erityisesti kuluttajille suuntautuvaan etämyyntiin sekä informaatiovelvollisuuteen.

Kuluttajille on uudistuneen lainsäädännön johdosta annettava ennen etäsopimuksen solmimista hyvinkin seikkaperäisiä tietoja mm. myyjästä, kaupan kohteesta sekä sopimuksen peruuttamisesta ja peruuttamismenettelystä. Tiedot on annettava ennen sopimuksen solmimista esimerkiksi tarjouslomakkeella.

AKL toivottaa hyvää kesää!

kukat